torsdag 8. desember 2011

Elendig kundeservice - og dekning - hos ICE bredbånd

Jeg har i snart ett år vært kunde hos ICE, som leverer mobilt bredbånd.
Det siste halve året har tjenesten fungert meget dårlig, selv med fri sikt fra modem til himmelen på Horten havn.

Jeg har flere ganger skrevet til kundeservice for å si opp abonnementet, men jeg har vært nødt til å fylle ut standard kundeskjerma, og der kan jeg ikke vedlegge et brev som har skrevet. Og dessuten vedlagt bilde.

For å få kundeservice hos ICE til å lese brevet, lages det derfor i blogg-form, med henvisning til denne linken fra dagens henvendelse til "kundeservice".

Her er brevet, første gang sendt 13. august, og deretter igjen i oktober. Uten annet svar enn at "alle henvendelser må gjøres gjennom kundeskjemaet på nettsiden deres".:


Oppsigelse fra kundenr. 131486 (114779 står det på antennelev.)

Jeg ønsker å oppsi mitt abonnement på trådløst bredbånd fra d.d. da ICE ikke leverer tjenesten som forutsatt.

Klagepunkter

Jeg er pendler, og tjenesten ble anskaffet fordi jeg bor på pendlerhybel i Horten hverannen uke, og fordi jeg også kunne benytte meg av samme tjeneste på min bopel i Frederikshavn, Danmark.
De første to måneder fungerte tjenesten bra i Horten, så lenge jeg hadde fri tilgang til himmelen fra der PCen sto. Den fungerte også over forventning på Kiel-båten midt i Kattegat. Men der er man jo ikke så ofte...

Fra våren 2011 ble det plutselig mer problematisk å bruke tjenesten i Horten.
Forbindelsen ble langsommere, og mer følsom for fri sikt til himmelen.
Min bærbare PC har kun èn USB-inngang på hver side, så jeg kunne ikke bruke kabelen optimalt.

Tjenesten er forsøkt brukt på buss mellom Horten og Sandefjord, hvor det var delvis dekning.
På buss mellom Sandefjord og Larvik var det umulig å benytte tjenesten.

Fri bruk i Skandinavia

Det hjelper jo ikke å markedsføre seg med dekning i hele Skandinavia, når det ikke finnes dekning på de mest utbredte  turiststeder i Jylland, Danmark.
- Løkken, påsken 2011: Må holde modemet ut av vinduet på et sommerhus for å få noe dekning.
- Tog Gøteborg-Oslo våren 2011: Kun dekning i Gøteborg-området
- Frederikshavn, våren 2011: Må sitte midt i en park for å få dekning.
- Tversted, sommer 2011: Må sitte utenfor forteltet for å få dekning.
- Ålborg, sommer 2011: Sitter ved panoramavinduer med utsikt over hele byen – 0 dekning.
- Bækmarksbro, sommer 2011: Slettes ikke kontakt.

Antenne til sommerferien

Det er jo hevet over enhver tvil at ICE er inneforstått med kunders problematiske dekningsforhold da man gir bort antenner. Jeg hadde også håpet det ville løse mine problemer.

16.6. : Jeg takker ja til tilbudet om gratis bordantenne
17.6. : Jeg får bekreftelse, og det står at antennen sendes ut om få dager
15.7. : Jeg får bekreftelse på at antennen er sendt ut. Etter 1 måned!

Det gjorde at jeg heller ikke kunne benytte mitt ICE-abonnement i sommerferien.
Videre er antennen og den stive kabelen absolutt ikke egnet for å kunne ta med seg i ryggsekken, og det ser veldig rotete ut hvis man skal dra frem modemet + antenne og kabel på toget for eksempel.
Sugekoppen fungerer dårlig. 

Som det står i annonsen øverst ”Som hjemme, bare langt, langt borte” stemmer ikke med den virkelige opplevelsen av trådløst bredbånd fra ICE. Hjemme hos meg fungerer bredbåndet nemlig alltid.
Og når sola ikke skinner på gutten i reklamen, sitter han da med paraply over sin PC, så han allikevel får dekning? Dette er etter mitt skjønn villedende reklame.

Imøteser en snarlig tilbakemelding, til adressen som er registrert på abonnementet.

Med vennlig hilsen
Jørn E. Teien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar