tirsdag 19. oktober 2010

På vei til England

I uke 42 er det høstferie i Jylland, og familien er nå på plass i toget som tar oss fra Frederikshavn til Esbjerg via Fredericia. Fra Esbjerg skal vi seile med DFDS til Harwich, en seiltur som tar ca 18 timer over Nordsjøen. I august kom fikk jeg et tilbud på mail, hvor hele familien kunne reise frem og tilbake til England, med plass i to utvendige lugarer begge veier, for kun DKK 256,- Så uansett om vi ville benytte oss av reisen eller ikke, gjennomførte jeg bestillingen siden prisen var så lav. Værmeldingene er ikke de beste, særlig med tanke på bølgehøyden...

Når vi kommer til Harwich i morgen ved 12-tiden, går det buss til den lille, sjarmerende byen Colchester hvor det er masse av gamle trehus, hyggelige kafèer, spennende butikker og imøtekommende betjening. Det var det i hvertfall sist gang Pia og jeg var der for halvannet år siden.

Vi sitter i en full togvogn, jeg har en 69-årig Skawbo ved siden av meg, og Pia sitter ved siden av en tenåringsjente som nettopp har hjulpet henne med forklare poenget i et av spillene på Simons iPod. Solens stråler skinner såvidt igjennom det tynne skylaget, noen leser, noen spiser, noen sover.
Det er feriestemning i luften ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar