tirsdag 4. september 2012

Gammel campingvogn blir henger

I sommer fikk jeg en gammel Adria campingvogn, som var fra 1974. Altså like gammel som jeg selv. Den var dog i vesentlig dårligere stand enn hva jeg er, selv om den utsendemessig virket OK. Som kjent skal man ikke dømme på utseendet.

Tanken var at jeg kunne endre litt på innredningen i den, og deretter bruke den som hybelvogn når jeg er på jobb i Horten. Etter en grundig sjekk av vogna, viste det seg at den var meget fuktig, særlig i fremre delen. Dermed ble det plan B, som var å gjøre den om til en tilhenger.

Arbeidet med dette startet torsdag 30. august, da jeg sammen med gutta tok ut alt løst inventar, og demonterte benker, bord, hyller og skap.
Lørdag 1.9. braket det løs med resten av inventaret, og til slutt veggene.

Mandag 3.9. forsvant resten av veggene, og til slutt gulvet. Alt avfall ble sortert, og kjørt til gjenbruksplassen i Frederikshavn. Deretter ble chassiet påmontert midlertidige lys, nummerskiltet ble tapet på, og vogna ble deretter kjørt inn i garasjen vår.

Senere skal den få ny plate på seg, og jeg lager nå noen skisser på hvordan den kan bli seende ut hvis det lages bokser nederst, og nok en plate øverst, hvor det kan fraktes sykler, kajakk, og lign.  Litt på samme måte som en hundehenger.

Når alt er bygget ferdig, tar jeg den med til Trafikkstasjonen, og får den omreg. til henger. Den er fortsatt veteran, så det er ingen årsavgift eller omreg.gebyr. 

Her er noen bilder fra prosjektet:






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar