torsdag 13. september 2012

Mitt første møte på Elieser 6 - Betelskipet

Onsdag denne uken, var Betelskipet Elieser 6, på besøk i Horten.
Skipet seiler langs det meste av Norskekysten, og holder evangeliske møter ombord hver kveld kl 19. Mannskapet deltar med sang, musikk og tale, i tillegg kommer ofte lokale sangkrefter på besøk i havnene skipet besøker.

Helt tilfeldig ble jeg tipset om at skipet nå lå i Horten, samtidig som jeg selv var på jobb. Og det har egentlig skjedd flere ganger tidligere, men denne dagen hadde jeg vedlikeholdsvakt, hvilket tilsier at jeg selv kan disponere tiden.

Jeg kom ombord kl 1855, og ble faktisk litt overrasket over at det var totalt 30 personer i skipets salong. Det var absolutt flest gråhårede personer ombord, og med mine kun 38 år bidro jeg unektelig med å nedbringe gjennomsnittsalderen vesentlig.

Det skulle også vise seg at bortsett fra mannskapet, var 11 av gjestene fra Horten Kirkekor, hvilket gjorde det reelle besøkstallet ned mot 10. Ikke mye, men tatt i betraktning at det ikke sto annonsert i lokalavisen at båten kom, var det kanskje akseptabelt?

Anyway, møtet startet med at mannskapet sang Elieser-sangen (bilde til venstre), og deretter fortalte hvem de var, hvilke oppgaver de hadde ombord, og hvordan de var blitt ledet til å mønstre på Elieser 6. Deretter var det sang, en tale hvor budskapet var at man ikke kommer til himmelen uten å kjenne Jesus, og sang igjen til avslutning. Alt greit nok, og etter møtet var det servering bestående av kaffe/the, og hvetekake som visstnok er tradisjon ombord. 

Artig å endelig få anledningen til å komme ombord, selv om møtestilen ikke er min favoritt, hehe.
God vind videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar