fredag 4. november 2011

Rotfylling hos tannlegen

Dessverre så var en av mine gamle tenner på nederste rekke avgått ved døden, og skulle, ifølge tannlegen, rotfylles. Dette holder vi nå på med. Denne uka var jeg der for tredje gang, og kanalene ble renset (de tre mørke hullene på bildet). Bildet er tatt ovenfra, rett ned mot tanna. Neste gang skal det fylles og pusses.

Jeg har full tillit til min danske tannlege Lisbeth Morsbøl i Frederikshavn, www.itand.dk, og det gjør heller ikke noe at hun har arbeidet i Ørsta, og syns Norge er et fantastisk land...

En rotfylling som denne koster ca DKK 3.200,- og er etter hva jeg kan forstå noe billigere enn i fedrelandet?

God helg!

3 kommentarer:

  1. Absolutt billigere enn i Norge, ja. Jeg ble kvitt en femsifret beløp...

    Hvordan i all verden har du klart å ta det bildet av tanna? Du har jo ikke så stor munn at hele kamera får plass inni der.

    Karina

    SvarSlett
  2. Det er bilde tatt med tannlegens spesialutstyr. Hun gjør ofte det, og viser til pasientene på en skjerm over der man ligger. Dermed blir det mye lettere å forstå hva som faktisk skjer. Og fordi bildet var så artig, spurte jeg om hun ville sende meg det :-)

    SvarSlett
  3. Artig?! Ja, ja, hver sin smak. Men det var svært illustrerende! :-)

    SvarSlett