tirsdag 27. september 2011

Endelig: En ekte budsykkel til jobben min

Flere års ønsker er oppfylt: I går hadde jeg med en danskbygget tradisjonell budsykkel til jobben i Horten. Sykkelen, som er ca 4 år gammel, ble kjøpt i Danmark siste uke, den har 3 gir, forbrems, pedalbrems, lasteplan foran og meget solid bagasjebrett bak. Og kraftige støtteben som holder sykkelen i vater når den er parkert.

Skiltet var opprinnelig svart, men vi syns det skulle stå noe på det. Vi fant en "gammeldags" skrifttype i Word, og fruen med sine kreative evner malte med hvite bokstaver søndag ettermiddag. Jeg syns resultatet ble meget bra!

På jobben min har jeg i tillegg til trafikkhåndtering, bruker jeg ca 25% av arbeidstiden på vedlikeholdsoppgaver på billett- og havneanlegget. Da er det veldig praktisk å kunne ha plass til kasser, verktøy og pakker på sykkelen.

Er den ikke stilig???

2 kommentarer:

  1. Hei, hvor får man kjøpt denne sykkelen og hva heter det egentlig? Den er kjempe fin, gratulerer!

    SvarSlett
  2. Hei, tusen takk.
    Er veldig fornøyd med den, og jeg kan laste opp alt mulig på den...

    Slike sykler får man kjøpt i Danmark, både nye og brukte.
    F.eks. her: www.dba.dk eller www.gulgratis.dk - skriv budcykel i søkefeltet

    Lykke til - og god sommer!
    Jørn Elias

    SvarSlett