torsdag 15. september 2011

Tabbetur til jobben - halve Vestfold Rundt på scooter

Farget strek viser ruten jeg kjørte.
Normalt tar jeg gamle E18 på halve tida.
I går dro jeg på jobb med scooteren, men hadde glemt at Bommestadbrua var stengt, da jeg kom opp Elveveien. Imidlertid sto det på et skilt at omkjøring for kjøretøyer som ikke kunne kjøre på E18 var via riksvei 162. Så jeg kjørte videre nordover på Lågendalsveien og tenkte at den neste brua kom nok snart... Men det gjorde den ikke!

Først i Kvelde - hvor jeg heldigvis fylte bensin - var det mulig å komme over brua. Og nettopp der skulle jeg nok ha valgt retningen mot Sandefjord i stedet for mot Hvarnes. Selve veien mot Hvarnes var overkommelig, men videre mot Nes er nok noe av det verste jeg noen gang har kjørt på i Norge. Små scooterhjul gjorde heller ikke saken bedre... Etter 1 time og 15 minutter, som pleier å være kjøretiden Larvik-Horten, var jeg kommet til Nes i Andebu kommune. Der ringte jeg veisupporten som er samboern til mamma. Dessuten ringte jeg til Siri som jeg skulle spise kveldsmat hos, for å gi beskjed om at jeg ble en time forsinket. Ihvertfall.

Av Hang ble jeg rådet til å kjøre via Andebu og Sem for å treffe på Hortensveien etterhvert, og etter totalt 2 timer og 15 minutter ankom jeg Åsgårdstrand. Så lang tid er nok min personlige rekord sammenhengende på en liten scooter.

Heldigvis var det lite vind, solskinn på himmelen, penger på kontoen og Il Quento i ørene. Noe som gjorde at jeg nok kan le av hele greia litt senere i dag. Og sjekke litt bedre neste gang det er omkjøring, hehe

1 kommentar: