fredag 8. juli 2011

Sommerferien spolert - innlagt på sykehus igjen!

I går ble jeg innlagt på Infeksjonsmedisinsk avdeling på Ålborg Sykehus. De samme symptomene som jeg hadde til de to foregående sykehusinnleggelsene gjentok seg, og fastlegen sendte meg sporenstreks inn igjen. Det betyr at også de neste ukene blir sengeliggende, og sommerferien med Pia og gutta enda en gang går i vasken. Det er veldig ergelig og trist syns jeg!

Særlig for gutta som dermed skal i SFO og fritidsklubb, fordi Pia har takket ja til alle vikartimer hun kan få som nyutdannet pedagog. Fordi jeg skulle ha fri hele sommeren, kunne dette la seg gjøre uten problemer. Var planen da.

På denne avdelingen tar de seg kun av spesielle tilfeller av infeksjoner, noe som gjør at de vet mer og sjekker mer enn på lokale sykehus. Det er så en trøst. Likeledes fortelles det at de i 99% av sykdomstilfellene finner løsningen, noe som virker lovende. Selv om det i noen tilfeller tar mange uker...

Ulempen er at avdelingen er full, så jeg ligger som 3. mann på et 2-mannsrom. Her deler jeg 20m2 med èn som bæsjer i bleie si i tide og utide, og dessverre holder ikke alt seg i bleia... Han andre er en pratemaker av dimensjoner som blander seg i det meste, er snart over lungebetennelsen han ble innlagt for, og røyker 30 sigaretter daglig. Så snart det er plass på et annet rom, blir jeg heldigvis flyttet på.

Jada!

(For deg som er veldig interessert, er det link til avdelingen her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar