onsdag 24. august 2011

Jeg har det med ferger som du har det med fotball

Bastø I (1997)
Jeg syns ferger og skip er utrolig fascinerende. Det vet jeg er vanskelig å forstå for mange, så den beste sammenligningen er nok å tenke på at jeg er minst like interessert i dette, som mange andre er i sport. Jeg blir imponert når en kollega kan nevnte navna på dem som spilte på Liverpool for 10 år siden.

På samme måte vet jeg når f.eks. fergene mellom Harwich og Hock van Holland seiler. Og hvor lang tid de bruker på overfarten, samt hva de evt. har hett tidligere, og hvilke byer de da har seilt mellom.
Vanvidd er det noen som sier.
For meg er det totalt uvesentlig å vite hvem som har spilt - eller spiller - på et hvilket som helst fotballag. Det er meg faktisk revnende likegyldig. Det eneste forholdet jeg har til fotball, er at jeg syns det er fint når Norge eller Sandefjord vinner. Men jeg vet sjelden når de spiller, hvor de spiller eller hvem som spiller på lagene. Det er dessuten så mange andre som vet sånt, så jeg får helt sikkert vite det hvis jeg skulle spørre. Men det skjer svært sjelden, hehe.

På nettsiden Youtube.com finnes det hundrevis av korte videoklipp av forskjellige ferger, og man kan saktens få flere dager til å gå med å se på disse. Èn som virkelig har gjort seg umake, er mannen bak JUST FERRIES som har lastet opp nesten 350 videoer. Mange er i HD-kvalitet, og er gode å se på. For de som er interessert i sånt.

Under har jeg satt inn en liten presentasjonsvideo han har laget, av diverse ferger.
Kanskje du skulle PRØVE å se den, og merke godt etter om du ikke også blir LITT fascinert???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar