torsdag 3. juni 2010

Det går an å jobbe hvorsomhelst ...

(Privatfoto fra hovedpersonen)

Jeg har alltid vært fascinert av mennesker som tørr å gjøre det andre ikke gjør, og som utfordrer "normalen".
Dette er Eivind Ravndal fra Jæren, og han er absolutt èn av disse typene (rep. hentet fra Aftenposten.no)

For ca to år siden gjorde han drømmen om å reise rundt i verden, samtidig som han jobber når han vil, og har norsk jobb med norsk lønn - til virkelighet. 29-åringen, som svarer på Aftenpostens spørsmål via e-post fra Perth i Australia, jobber dels som IT-konsulent for norske bedrifter, dels som gründer med eget, nettbasert inkassobyrå.

- Det som fikk meg til å bryte opp var først og fremst at jeg trives bedre om sommeren enn om vinteren. Parallelt hadde jeg også fundert på å starte opp eget firma. Kanskje det beste ville være å kombinere disse to? Men etter en særdeles regnfull norsk sommer, hengte jeg opp en lapp i stua hvor det sto: «08.08.08. Get yourself the f(...) out of here.» Og det klarte jeg, med noen få ukers margin.

Les hele den stilige historien ved å klikke på blå linken til Aftenposten.
Noe for deg???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar