onsdag 30. juni 2010

Ut med tidsklemma!

Flere av mine Facebook-venner skriver om den såkalte tidsklemma, og det er forståelig. "Alle" vil ha vår tid, penger og oppmerksomhet. Hele tiden, og stadig større grad. Akkurat det fakta kommer man ikke unna, uansett hvor mye man vil.

Det man KAN gjøre, er å ta styringen over sitt eget liv, og være mere bevisst på hva du VIL tillate å slippe innenfor filteret ditt.

Ditt filter kan f.eks. være å høre nyheter på radio eller lese på nett, fremfor å se dem på TV programmene ofte avbrytes av reklame som skal ha deg til å gjøre noe. Bare ved å se på sport, overdynges du med logoer og slogans for merkevarer og kjente produkter.

Har du definert hva du vil med livet ditt, er det også enklere å styre unna ting som ikke tar deg i riktig retning. Eller droppe de ting, du etter å ha prøvd dem, finner ut ikke tok deg nærmere målet ditt allikevel.
F.eks. hvis du jogger hver kveld, ikke blir lettere, bare mere og mere sur fordi du hater å løpe i regn og mørke, bør du finne en annen måte å nå målet på.

Når man begynner å definere slike mål og starter på veien med å finne ut hva man EGENTLIG ønsker, begynner det å skje mye spennende i livet ditt! Du blir mye skarpere og målrettet, og lar deg ikke så lett "lure" av alle røstene som vil ta din oppmerksomhet.

Noe som har hjulpet meg, er å leve mere i nuet. Jeg har en tendens til å planlegge alt mulig fremover, men trenger å merke mere hva som skjer akkurat nå, stemingen rundt meg, SE menneskene omkring meg, sette pris på nuet. Det er et av mine skritt på vandringen mot målet...

(Bilde fra mammanett.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar