lørdag 26. mars 2011

Endelig skikkelig kamera igjen - Canon PowerShot SX30IS



Etter å ha kikket og lest i lang tid, har jeg i dag bestilt et kamera jeg tror vil passe perfekt til mitt bruk. Det er hovedsaklig til familie og blogger, og må derfor ikke være for stort. Men samtidig fleksibelt og ha god zoom for å slippe å bære på mye utstyr.

Canon PowerShot SX30IS har fått glimrende karakteristikker i testen hos det danske bladet Komputer for alle. Kameraets fordeler er dette:
- Zoom på enorme 35-840 mm. og god bildestabilisator
- God HD-kvalitet på film selv i dårlig lys
- Behøver aldri skifte objektiv
- Høy og god blitz minsker røde øyne
- Og ikke minst prisen på ca 3.100 danske kroner inkl. 4 gb minnekort og frakt.

Les hele testen her i bladet ved å klikke på teksten

Noe annet som overbeviste meg, var at tidligere denne uken hadde en kunde glemt sitt 20.000-kroners digitale speilreflekskamera ombord på en av fergene. Kameraet ble funnet og levert til meg på hittegodskontoret. Eieren ringte etter et par timer og etterlyste det, og ironisk nok var det et Canon-kamera.

Da kunden senere på dagen kom for å hente det, viste det seg at han kjente meget godt til Canons kameraer. Vi snakket kamera i nesten 15 minutter, og med bakgrunn i sitt kjennskap til Canon ville han ikke nølt med å kjøpe det til 3.000 kroner. Kuult å treffe folk som vet så mye om spesifikke ting :-)

Gleder meg til posten kommer på tirsdag eller onsdag neste uke ...

2 kommentarer:

  1. Kunne du kjøpt et for meg og? Antar at fraktprisen til Norge ikke blir det samme

    SvarSlett
  2. Helt i orden.
    Ellers kan du prøve mitt først, regner med at jeg tar det med til Norge torsdag middag :-)

    SvarSlett