fredag 4. mars 2011

Flere kule danskere - tennisspilleren Caroline Wozniacki


Den 20-årige tennisspilleren Caroline Wozniacki har gjort seg bemerket på flere måter de siste årene. Blant annet for utradisjonelle pressekonferanser. I januar stilte hun selv spørsmålene og ga svarene, mens i februar inviterte hun evt. beilere på date! Ganske stilig og vågalt gjort av den unge damen, og hun gjorde det endog med humor på typisk dansk, uhøytidelig vis.  


De som kjenner meg, vet at jeg har et svært avslappet forhold til sport. FOR avslappet vil nok noen påstå ;-) Men når sportsfolk fremstår som folkelige, morsomme og avslappet, har jeg mere sans for det.

Og nettopp denne stilen kjennetegner den målbeviste frøkenen, som har polske foreldre men født og oppvokst i Odense, Danmark. Faren er hennes manager, og siden 2008 har familien bodd i Monaco pga bedre treningsforhold og lavere skatt. Og sikkert bedre klima kan jeg tenke meg...

Litt facts:

  • I single spill har hun 227 seire og 88 nederlag
  • 13 WTA-titler og 4 ITF-titler
  • Rangert som # 1 (11. oktober 2010)
  • Proff siden 2005
  • Vunnet nesen 8,5 millioner dollar i premier
  • Årets tennisspiller i Danmark 2008, 2009 og 2010
Som jeg startet med: Caroline har noen morsomme pressekonferanser, og sistnevnte hvor det ble svært mye latter kan du se her

Hennes offisielle nettside heter http://www.carolinewozniacki.dk/
og hun kan også følges på Twitter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar