tirsdag 1. mars 2011

Venner i alle farger og former... takk for dere!

I går hadde jeg bursdag, og da fikk jeg mange hilsener fra familie, venner og kjente. Det var til ettertanke, fordi jeg så MANGFOLDET i mine vennskaper. Bare på Facebook fikk jeg nesten 150 meldinger fra mere og mindre kjente "venner" som representerer et meget stort mangfold gjennom meninger, oppfatninger, sivilstatuser, aldere, nasjonaliteter, utseende og livssyn.

Nettopp mangfoldet setter jeg utrolig stor pris på, fordi jeg tidligere stort sett var sammen med mennesker som delte mine meninger, og det ble veldig snevert og småsekterisk. Tusen takk for at dere er slik dere er! Alle sammen! Det er veldig spennende å bruke tid med mennesker som IKKE deler samme oppfatninger som meg selv; det blir JEG klokere av, og det blir også den andre parten. Heldigvis :-)

Her er noen venne-eksempler:
  • Noen bruker nesten all sin fritid til å se filmer - andre venner har ikke TV.
  • Noen drikker seg fulle flere ganger i uka - andre drikker ikke alkohol overhodet.
  • Noen elsker å gå til kristne samlinger - andre vil ikke høre om kristendom.
  • Noen jobber omtrent hele tiden - andre er trygdet/førtidspensjonerte.
  • Noen har adhd - andre mener at adhd er demoner fra djevelen som kan og bør kastes ut.
  • Noen juger og skryter hemningsløst - andre er hudløst ærlige.
  • Noen elsker å reise med ferger og skip - andre blir sjøsyke bare de dusjer (nesten)
  • Osv. Skjønner du hva jeg mener?
Jeg er overbevist om at hvis vi mennesker ble bedre til å lytte, og tregere til å tale negativt, ville verden bli et mye bedre sted å være. For alle.

Mamma og Hang besøkte meg på jobben, og hadde med eggelinse fra baker Halvorsen i Sandefjord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar