onsdag 30. mars 2011

Til VERDISAMTALE i banken

Verdisamtale er en forlengelse av det tidl. årlige budsjettmøte de fleste danske banker innkaller sine kunder til. Arbeidernes Landsbank, i dagligtale kalt AL-Bank, har etter nyttår startet med denne utvidede servicen, som skal få kundene til å se større og lenger på deres økonomiske transaksjoner. Dvs. at livet dreier seg om mere enn penger, og banken vil hjelpe kundene til å finne ut hva som nettopp er den enkeltes kunde verdier. Og det er jo en fin tanke.

På forhånd hadde vi vært inne i nettbanken, og gått gjennom noen bilder hvor vi drar symboler inn og ut av rammene, så de passer til vår situasjon. Det fører til at man tenker mer gjennom sin hverdag, og lettere får formulert sine ønsker, som kan legges frem i møte med banken.

Bankdamen vår stiller så spørsmål innimellom, om vi f.eks. har tenkt på pensjon, og hvor vi kunne tenke oss å bo når vi blir gamle. Det gir også rik anledning til å gi banken ris eller ros, samt ytre ønsker om tjenester som banken kanskje kunne tilby i fremtiden.

Som kunde bestemmer man selvfølgelig selv hvor personlig samtalen skal bli, og i vår relasjon med banken kan vi si ting rett ut som det er, og blir møtt med forståelse. En av grunnene til at vi har valgt AL-Bank er nettopp fordi den er liketil, uhøytidelig og uten masse jåleri. Med det mener jeg lite marmor og luksus, som i siste ende jeg skal betale for. Det er også kult at sjefen som regel sitter sammen med de andre medarbeiderne i kundeområdet, og ikke bak en lukket branndør og et digert skrivebord av mahogny...

Bildet under er et skjermbilde fra gjennomgangen på vår PC:
Har du selv lyst til å prøve uten å være kunde i banken, kan du følge denne linken:
http://www.al-bank.dk/netmodules/vaerdisamtale/flash/forberedelse.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar