søndag 27. februar 2011

En av mine hobbyer: Minst mulig bagasje på jobbereiser

Tidligere har jeg dratt med alt for mange ting hver gang jeg skal på jobbereise til Norge, men jeg lærer etterhvert. Da jeg begynte å kjøre scooter måtte dette begrense seg selv, og målet nå er at alt skal kunne være i en PC-ryggsekk til å ha på ryggen. Jeg pleier sjelden å være vekk mere enn 6-7 dager, og jeg får vasket tøy på jobben.

Momenter og kriterier:
- Idiotisk å skulle bære skittentøy til Danmark, for å få rent med tilbake
- Høyst ett sett skiftetøy, men alltid Ulvang-sokker fordi det er kaldt på Superspeed
- Matpakke som kan ligge i ryggsekken, drikkedunken har eget rom på siden
- Jeg har alltid med aviser og blader jeg ikke får lest hjemme, og hiver lest materiale etterhvert som det blir lest på reisen. Da blir også sekken lettere, og KAN muliggjøre plass til en brunost eller prim på returen til DK ;-)
- Sekken skal veie under 10 kg, som regel veier den ca 8 kg.

På bildet under ses alt standardutstyr jeg har med på en jobbreise. Alt dette går ned i ryggsekken, med god planlegging (unntatt musa som kun var med da jeg prøvde en større veske som også hadde plass til klær, forrige gang).

Da er følgende inkludert:
13,3 " bærbar PC med dvd-spiller, veske og ladekabel (batteriet holder til ca 1,5 times film), toalettveske som kan brettes sammen eller henges opp på krok, med bl.a. barbermaskin, deo, kremer, piller, tannbørste, tannpasta, ørepropper), iPhone(har dansk nr) med ladekabel, mobil med norsk sim-kort som også har godt kamera + ladekabel, modem til trådløst bredbånd, solbriller, usb-minnepinne, kalkulator, ørepropper til iPhone og PC, nøkler, medisin, klippekort til tog/buss i DK, fergebillett + rabattkort, taske til 12 dvd-filmer, drikkeflaske type Imsdal som er høy og slank, bibliotektskort, div. papirer som skal leses gjennom og til slutt matpakke (som ikke var laget da bildet ble tatt, hehe). Og alt sammen på totalt ca 8 kg inkl. ryggsekk.
Det har tatt en stund å komme dit ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar