søndag 6. februar 2011

Leseverdige blogger på min blogg

I høyre side på min blogg (uten filter) har jeg alltid forskjellige blogger som er interessante, og som jeg selv leser. Imidlertid er det mange som bare blogger i perioder, så da forsvinner dem ut.

I dag presenterer jeg noen av dem litt nærmere:

BYGGE MENNESKER
Min norske venn Sjur Jansen skriver om fordelene ved mindre, kristne fellesskap fremfor store megakirker. Han har selv arbeidet som administrator i en av Norges største frikirker, og har kjent på kroppen hvor fort det kan bli et upersonlig og organisatorisk "fellesskap" hvor folk allikevel ikke kjenner hverandre. Han har mange artige vinklinger og gode argumenter i debatten om hvordan man bygger mennesker fremfor organisasjoner.
RENATE ZAKARIASSEN
Renate er en mor på 27 år fra Horten, gift med en far, som skriver meget gode og ofte ettertenksomme innlegg. De handler ofte om familieliv på godt og vondt. Renate har også sin blogg på gjengangeren.no (som undertegnede).

DAVIDS LIV
David Åleskjær skriver om sine bokprosjekter, prøver å skaffe midler til førstnevnte, og deler mange, dype og gjennomtenkte tanker om liv, tro og tilværelsen generelt. Han er èn av de få som skriver på en måte som gjør at jeg kan rope "ja, ja, mere!" mens jeg leser. Noe annet som er ganske morsomt, er at når du googler navnet hans, kommer stort sett bare dette bildet frem. Ganske bra gjort av en såpass profilert person å klare dette ;-)

INTERIØRBLOGGEN - MARTE MEEE
Marte er en norsk freelance interiørstylist og "propertymaker" og har nettopp fått fast jobb hos IKEA i Älmhult. På bloggen skriver hun og viser bilder av hva hun lager og hva som inspirerer henne. Bloggen har engelsk tekst. 

JAN HELGES HJØRNE
Vestlendingen med meget god Bibelkjennskap, og rik erfaring som leder og forkynner innenfor flere kirkesamfunn. Nå har Jan Helge med familie brutt opp fra den faste stillingen i en frimenighet, og prøver en helt annen tilværelse. Gode og ofte utradisjonelle artikler og tanker som får deg til å tenke godt etter, er fellesnevner for alle hans skriverier. (Også avbildet øverst).

NEELIE
Eileen (neelite baklengs) er en norsk student fra Vestfold på 20 år som interesser seg for blant annet foto og film, og tar mange gode bilder. For tiden er hun i Tanzania og driver med engelskundervisning. Bloggen er flott og enkelt bygget opp med bilder og slides.

HURTIGRUTEN PÅ VEI INN I SMULERE FARVANN
En blogg om utviklingen med å snu den negative trenden i Hurtigruten ASA, til bedre økonomi og flere reisende. Nyheter og smånytt. Drives ikke av Hurtigruten selv, men en privatperson.

-
Med vilje har jeg benyttet profilbilder fra bloggene jeg leser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar