fredag 20. august 2010

Bilbane er skikkelig tøft!

Jeg har mange forskjellige slags venner.
Og de representerer alt fra den kristne fantatikeren via sofatypen som sjelden går utenfor døren til periodedrankeren. Og mye midt imellom ;-)

Èn av mine gode venner heter Søren, og sist gang jeg kom, hadde han brettet ut en diger bilbane av merke Scalextric - og den er virkelig stor! Det hører også med til historien at han lekte med den sammen med sønnen sin...

Og ikke bare er den stor, men bilene kjører innmari fort på den. Den er faktisk så fjernt fra min gamle Jyllandsring, hvor man måtte holde gassen konstant inne for å få noe bevegelse, at jeg aldri hadde prøvd eller sett noe lignende.

Og det var utrolig gøy å kjøre!
Søren har hatt kassen på loftet i flere år, og hadde egentlig glemt den inntil en ryddesjau nylig.
Som gjorde både far og sønn megabegeistret kan man godt skjønne.

Banene har også sunket i pris de siste årene, og ligger nå på høyde med Playstation-priser.
Ved et kjapt søk på Den Blå Avis (tilsvarende Finn.no i Danmark), finnes masse brukt utstyr deler til overkommelig pris. Noe å tenke på da det snart er høsten med mørke inne-kvelder. Altså mørkt utenfor, og man oppholder seg innendørs :-)

Under har jeg satt inn en av de mange film kan kan finne på YouTube, så kan du se hvor gøy det ser ut ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar