onsdag 1. september 2010

3 x Superspeed og bilder fra nye hybelen

Som flere har fått med seg, har jeg kjøpt en campingvogn i Danmark, som skal brukes som pendlerhybel når jeg er på jobb i Horten.

Tirsdag skulle vogna hentes, og det foregikk på følgende måte:
- Eigil hentet meg og vogna i Fr.havn, og kjørte oss til Hirtshals.
- Vogna ble parkert, og jeg tok fergen kl 1245 til Larvik.
- I Larvik møtte jeg Hang foran terminalen, og lånte hans bil.
- Fergen til Hirtshals igjen kl 1730.
- Ankomst Hirtshals kl 2115 og hektet på campingvogna.
- Ferge fra Hirtshals kl 2215 og ankomst Larvik kl 02.
- Kjørte Hangs bil med vogna etter til Horten, hvor jeg var kl 0315.
- Sov litt, og leverte tilbake Hangs bil i Sandefjord kl 09.
- Tok bussen tilbake til Horten, og koblet til strøm, og fikk plassert vogna i vater.

Dagen høres kanskje litt hektisk ut, men det ble den rimeligste måten å gjøre tingene på, samtidig som jeg fikk gjort masse lese- og papirarbeid på fergen.

Nå sitter jeg i "stue-delen" og skriver og slapper av, og har egentlig en litt merkelig følelse, fordi at på èn måte er jeg på jobb, men jeg jobber ikke nå ... Jeg er inne og henter noen småting hos kollegaene mine, men jeg skal ikke gjøre det de gjør nå. I tillegg til at jeg er skikkelig trøtt og klar for en rolig og tidlig kveld.

Under er to bilder fra hvordan det foreløpig ser ut inne i vogna, som er 390 cm lang.
I den fremre delen skal jeg sove, og bakerst har jeg stue. Herfra er det også utsikt utover Oslofjorden.


1 kommentar: