lørdag 25. september 2010

Teien.net - Premiere på den nye portalen

Nå er min nye nettportal klar!
Sammen med en "ekte" webdesigner har vi brukt den siste tiden på å lage en portal som samler alle mine blogger og nettsider på ett sted.
Mine gjester, venner og nye lesere behøver derfor fra nå av og kun huske èn webadresse; http://www.teien.net/

Hensikten med portalen og prosjektet er hovedsaklig å kunne hjelpe mennesker rundt meg.
Jeg vet at mange går og tenker på samme ting som jeg selv gjør, forskjellen er ofte at jeg snakker og skriver om det. Og dermed blir "byllen" ikke så vanskelig å stikke hull på allikevel.
Jeg formulerer meg ofte bedre skriftlig enn muntlig, så dette er også en måte å skrive hva jeg tenker, føler og mener om ting rundt meg.

Bloggen Uten filter som vanligvis oppdateres daglig, er et godt eksempel på dette.
Her skriver jeg om små og store begivenheter, om gode og dårlige erfaringer, og vil gjerne ha råd og tips fra leserne om saker jeg ikke selv vet alt om. Her deler jeg også mine meninger om mangt og meget.

I bloggen Fergependler skriver jeg om pendlerlivet, og gir gode tips til andre i samme situasjon.
Jeg anbefaler transportmåter, overnattingsmuligheter, skattefradrag og hybelmat.

Min ADHD handler om å ha ADHD som voksen, og mine erfaringer og tanker rundt dette.
Jeg vet at flere i samme situasjon sliter med sin diagnose og hva omverdenen sier og tenker om dem. Etter min mening er det værste man kan gjøre å leve på kompromiss med seg selv i årevis. Hvis du lar mennesker får sjansen til å bli kjent med den du egentlig er og er åpen om ditt handicap, faller misforståelser og rykter raskere til jorden, og du kan leve som den du er. Selv om du og jeg har et (ofte usynlig) handicap.

Ord - liv - mening er bloggen hvor jeg skriver om bibelhistoriene jeg leser og erfaringene jeg gjør med Gud i hverdagen. Dessverre har kristenlivet ofte blitt gjort utilgjengelig, sekterisk og livløst, hvilket jeg kan avkrefte på et sterkeste. Troen handler om relasjon mellom deg og Gud - så enkelt er det. Og så enkelt bør det forbli.

TeienDesign er bloggen hvor jeg skriver om smarte, økonomiske og plassvennlige løsninger på innredning og møbler. Jeg elsker ting som minst kan brukes til to formål, og det bærer hjemmet vårt preg av. Også det jeg eier skal ha et konkret formål, ellers er det ikke verdt å eie syns jeg.

Nettsiden HELPERS of scandinavia forteller om vår hjelpeorganisasjon som ble startet i 2008. Pia Charlotte, jeg og mange andre, hjelper barn og unge i den tredje verden med utdannelse, vi gir mikrolån og støtter barnehjem. Pr. 1.9. gir vi bl.a. utdannelse til 25 barn.

Nettsiden Sofakirken tror vi er fremtidens kirke, der mennesker samles i hjemmene, i stedet for å store og dyre kirkebygg som skal administreres, vedlikeholdes og avlønne ansatte.
Kristenlivet handler om relasjoner og fellesskap, og det behovet får mange ikke dekket i dagens kirker og menigheter. Vi tror på hussamlinger, hvor man spiser sammen, og deler livet på godt og vondt. På den måten blir alle sett, hørt og ingen drukner i mengden. Sidene er fortsatt under produksjon.

Reklamen som er på nettsiden skal gi inntekter til HELPERS, og når du klikker på bannerne blir ditt klikk registrert, og vi får i noen tilfeller penger for enten klikket eller varen du evt. kjøper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar