onsdag 13. april 2011

Jeg har vunnet reisegavekort på kr 10.000 !

Vår forening HELPERS har flere fadderbarn i India, gjennom foreningen VERDENS BØRN. Dette er en non-profitt organisasjon som hjelper barn og unge med utdannelse, og bruker 100% av mottatte gaver til formålet. Den lille administrasjon de har, dekkes av tipsmidler. De har ingen ansatte, og alle arbeider frivillig. Også når man besøker barna rundt omkring i verden.

Høsten 2010 hadde VERDENS BØRN en konkurranse, hvor man kunne vinne 10.000 kr som skulle benyttes til reiseutgifter så man kunne besøke sitt eller sine fadderbarn på èt av de stedene VB arbeider. Dette skulle også føre til flere faddere, for å holde utgifter til markedsføring nede, samt prøve å engasjere mennesker på en personlig måte.

Glade barn i Durgapur

Undertegnede deltok i konkurransen, men jeg tenkte ikke mere over det.
Før i går, da jeg ble oppringt fra Fyn, med beskjed om at det var jeg som hadde vunnet!
Det betyr at jeg kan få reise gratis til Durgapur, nord i India for å besøke prosjektet der vi p.t. betaler utdannelse for 9 skolebarn (les mer om dem her: http://www.helpers.nu/210%20Skolebarn.htm)

Det kan bli spennende!
Høsten 2009 var Pia og vår eldste sønn i Kenya for bl.a. å besøke våre fadderbarn der. Slike reiser er imidlertid kostbare, og betales av oss privat, samtidig som vi også prøver å gjøre flere ting når vi er på reise.
Når man så har vunnet en reise, blir det mye lettere å besøke barna våre, og denne gangen ser det ut til å bli meg som skal på tur :-)

2 kommentarer: