fredag 15. april 2011

Vekket kl 0130 av Securitas

Torsdag var en lang dag på jobb, og fredag skulle jeg opp kl 0530 for å rekke ferga morgenferga fra Larvik. Jeg sovnet først ved 0030-tida, men våknet brått av at det dundret på døra til campingvognen. Mange ganger. Jeg fikk ut soveproppene og ropte HVA!

-Det er Securitas, hørte jeg stemmen utenfor si, jeg må snakke med deg om noe viktig.
Ja viktig burde det virkelig være, siden jeg blir vekket midt på natta.
Vekteren, en godt voksen slank herremann, med runde briller og dårlig ånde, fortalte da jeg lukket opp døra, at han ikke ikke låst igjen døra til bryggekontoret. Og at han hadde knotet med det i "lang" tid. Samt at han hadde hatt sååå mange vanskeligheter også andre steder denne natta. Kunne jeg så hjelpe han med å få sperret døra?

Til min overraskelse klarte jeg å tenke ut at vi hadde en 2"x2"-stokk i bunkersrommet, samt en sag på kleslageret (ja faktisk!). Jeg fikk tatt på meg klær igjen, ble med han ut og fant frem delene han skulle bruke. Men da han skjønte at jeg hadde tenkt HAN skulle sage, men stemningen enda dårligere.
Kort fortalt: Han fikk saget av stokken, så en bit passet under dørhåndtaket. Låsesmed var dessuten bestilt til i dag kl 8, fordi låsen hadde vært vrien hele torsdag. Men vi hadde klart å låse den fra innsiden, og gå ut gjennom terminalen.

Alt dette var over på 10 minutter, men jeg klarte bare ikke å sovne igjen etterpå. Det betyr at siste natta før fri ble 2-3 timers søvn, noe som ikke her heldig. Særlig med tanke på familietur denne helgen ;-)

Illustrasjonsbilde av en Securitasbil. Du skjønner nok at jeg ikke tok med kamera ut av vogna halv to på natta ;-)

1 kommentar:

  1. Først tenkte jeg at du heller ville brukt den 2x2 til begge kneskålene hans. Blir helt irritert på dine vegne! -ST

    SvarSlett