onsdag 21. juli 2010

Så fikk jeg endelig kjøpt sykkelhjelm...


Min første sykkelhjelm i en alder av 36 år... og det er ikke fordi jeg ikke har forsøkt tidligere; tre forretninger jeg har vært i hadde ikke stor nok størrelse, da mitt hode tilsvarer str 63 eller 64...

Jeg ville ikke ha typen som ser ut som jeg sykler Trondheim-Oslo, med fartsstriper på. Det måtte bli noe annet, og ovenstående modell var en av to alternativer. Den passer også godt til både penbrillene og solbrillene mine.

Prisen var DKK 549,- og den har også fordelen at man kan justere innleggsputene og det medfølger ekstra puter i ymse tykkelser man kan skifte ut så den passer perfekt til alles hodeform.

Det føles imidlertid fortsatt uvant og klemmende under haka...

Som mange vet, er jeg typen som leser bruksanvisninger, og denne var ganske morsom.
Her er et par utdrag:
" ... etter vask og tørking, lagre den på et tørt, kjølig, mørkt og kjemikalienøytralt sted, godt beskyttet fra skarpe kanter, varmekilder, etsende objekter eller andre ødeleggende ting. Må ikke lagres våt ..."

"... hvis hjelmen ikke passer, så ikke bruk den ... "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar