torsdag 29. juli 2010

Solskinnsdag i Oslo

Onsdag var vi i Oslo, før vi tok ferga til Frederikshavn om kvelden.
Solen skinte, det var en flott sommerdag, og heldigvis svalte den milde brisen der vi ikke kunne gjemme oss i høyhusenes skygge...

Her er noen bilder, tatt med mitt iPhone-kamera (og dermed er dessverre ikke kvaliteten på dem helt på topp).

Som mange av de faste lesere nok har fått med seg, har vi for tiden ikke bil, og reiste derfor med Bastø-ferga til Moss, og kjørte videre med toget til Oslo S. Barn reiser åpenbart gratis med NSB når det er to voksne med, i hvertfall kostet togturen kr 256,- for oss alle fire...
Så snart vi var gått av toget, måtte gutta ha is med dajm...

Spennende dyr langs veien, må selvfølgelig utforskes :-)

Vi gikk oppover Karl Johansgate, og ut på Aker Brygge hvor vi kikket på båter, ferger og mennesker.

Og her skjedde et utrolige!
Pia sa: Hvis husbåter har denne størrelsen (og pekte på båtene helt til venstre), så kunne jeg godt finne på å bo på vannet igjen. (Yes, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle får høre igjen :-)))

Jammen har ikke DBS også laget en type budsykkel som jeg ønsker meg, men som jeg aldri har sett i moderne versjon i Norge før!

Jada, jeg vet det er mange spise-bilder, men så var vi også mange timer i tigerstaden...
Her avsluttes dagen med is, kaffe og kake på Oslo City, før vi går over broen og henter bagasjen som ble låst inn på Oslo S.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar