onsdag 3. februar 2010

93 kg LEGO solgt og levert

Nylig ble den store Lego-samlingen på ca 93 kg solgt på nettauksjon. Vi har prøvd flere ganger, men det nytter bare ikke å leke med så mye Lego i en leilighet på 102m2, når alt skal ryddes opp igjen om kvelden. I hvertfall en gang imellom. Derfor valgte vi å selge den, mens barna fortsatt har sine modeller og løs Lego som de har fått gjennom årene.

Auksjonen inkluderte fri levering på strekningen Frederikshavn - Århus, så det var spennende for meg å se hvor langt jeg måtte kjøre.
Vinneren bodde i Aabybro (som ligger 20 min. nordvest for Ålborg), og kjempet med en fra sønderjylland. Fint for meg var det at Aabybro-mannen ble vinneren, da det kun er 1 times kjøring hver vei for leveringen.

Skal man sende dette med posten, vil det minst være like dyrt og enda mer omfattende da alt må pakkes om i pappesker og veies, tapes og kjøres til posthuset.

Kjøperen var en mann som tidligere hadde solgt SIN store samling pga plassmangel, og det er også veldig artig å møte kjøperen personlig. For det er jo ikke alle som betaler nesten kr 10.000,- for tusenvis av deler med leketøy. Selv om Lego er genialt :-)

Kjøper var meget tilfreds, og måpte da jeg åpnet bakdørene på minibussen, og hele gulvet var fullt med Lego-kasser og bæreposer med blandede klosser. Så han skal nok få resten av vinteren til å gå ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar