lørdag 13. februar 2010

Bensin er billig!

Prisen på vann er nemlig 25 kr pr liter på Rema1000 i Horten.

Og når bensinen koster under det halve, kan man ikke si at drivstoff til bil er dyrt.

Imsdal-vann blir solgt i tusenvis av liter hvert år, og hvis dem som klager over bensinpriser, gladelig kjøper vann i butikken til en "vannvittig" overpris, er man helt på bærtur.

I en kommune i Vestfold betaler man ca kr 5.500,- i kommunale avgifter i året, og her er vannforbruk inkludert. En gjennomsnitts-husholdning bruker 250 liter vann i døgnet, som tilsvarer et årsforbruk på ca 90.000 liter.

Hvis man isolert regner vannet til halvparten av de kommunale avgiftene man betaler, blir literprisen for vannet INN i huset ca 3 øre.

Kjøper man allikevel vann i butikken, er prisen da over 800 ganger høyere...

1 kommentar:

  1. Ja, hvorfor kjøpe dyrt vatn når vi har plenty med "gratis" vatn i springen? Og når man attpåtil kan filterere bort all klor, humus, tungmetaller, fenoler(miljøgifter fra landbruk og husholdning)og ikke minst asbest så er det INGEN grunn til å kjøpe vatn på flaske.
    Ja, det er riktig, jeg har filter som tar bort alt det der slik at vatnet jeg tapper fra min kran som jeg drikker gir meg høyere immunforsvar!!!
    Men det var greit å få et perspektiv på bensinprisene!!!

    SvarSlett