fredag 26. februar 2010

Sykkel-fascination

Jeg har alltid vært fascinert av spesielle sykler.
Her har jeg satt inn noen eksempler på det som i DK kalles "ladcykler", dvs. sykler med plass til barn, bagage, osv.
Til våren planlegger jeg å kjøpe en slik ladcykel, og jeg kikker nå gjennom hva som finnes på markedet og til hvilken pris.

Sykkelen jeg skal ha må kunne oppfylle følgende (fordi den delvist skal erstatte bil og "brukes minst to ganger", dvs. kunne brukes til flere behov):

- ikke være for stor og "klossete"
- må kunne komme inn i sykkelskuret hjemme
- ha plass til gutta så jeg kan kjøre dem til skolen
- ha plass til handleposer og varer
- plass til verktøyskasse, noen hageredskaper osv. (dog ikke samtidig med alt ovenstående ;-)
- kan romme min bagasje hvis jeg skal sykle til jobben (som jeg planlegger å gjøre når snøen er borte)
- mulighet for å lukke kalesje hvis det regner
- ikke veie for mye
- ladet eller kassen må kunne dekoreres med noe personlig
- max pris dkr 6.000,-


Noen som får idèer her?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar