onsdag 10. februar 2010

Nå kommer Joomla!

Innimellom jobbinga lager jeg nettsider.
Og inntil nå har jeg brukt det gamle Microsoft FrontPage 2003, noe som er ganske tidkrevende. Sidene ser ryddige ut, men det er mange begrensninger for hva man kan fylle dem med, av mer moderne ting som film, lyd, bannere, osv. (Se http://www.teien.dk/ og velg familie. Dette er laget i FrongPage2003).

Men, det nye systemet som heter CMS, der lager man kun en mal, og deretter artikler med tekst, bilde osv. som man linker til menyene. Dette skal gjøre arbeidet MYE mer effektivt, og enklere å administrere.

Joomla for Dummies, heter en bok jeg leser om dette (på engelsk), og her får jeg masse inspirasjon og tips til hvordan jeg kan løse forskjellige problemstillinger.

I løpet av året er planen at alle våre nettsider og nettsteder skal være bygget opp omkring CMS.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar