lørdag 24. april 2010

Familiefest på programmet!

Den ALLER nærmeste familie

Nå sitter jeg i baksetet på en leid Peugeot 205, på vei til familiefest i Brandborg der Pias foreldre bor. Èn av lørdagene rundt 1. mai møtes slekten på hennes mors side, Hartman-familien, til slekstreff. I år er det Pia og hennes lillebror som arrangerer, og det kommer ca 35-40 personer fra hele landet.

Festen pleier å bli avholdt i området Herning-Holstebro-Lemvig, fordi flest bor i dette området. Yngste deltaker i år er 5 måneder, og eldste snart 90. Det er ganske stilig med så bred aldersspredning. Vi møtes kl 12 til stort lunsj-bord, hvor alle har med noe mat som blir koordinert på forhånd av arrangørene. Deretter er det fellesskap, leker, prat, gå-tur, osv. før kaffebord ved 15-tiden, også pleier vi å kjøpe varm at fra f.eks. en slakter til middag kl 18.

Da mange har lang vei, pleier vi å bryte opp ved 20-tiden, så det er ingen langt-på-natt-fest vi snakker om her ;-) Alle gir en kuvertpris, som dekker middag, forbruksvarer, evt. leie av lokaler, osv. Noen ganger leier vi en SFO eller barnehage, og andre ganger er vi hos Pias foreldre som har et tidl. pleiehjem med MEGET god plass til både fest og overnatting.

Da jeg har minimal familie; mormor, lillesøster og mor med mann (som altså ikke er min far) er det morsomt at Pias familie er så mye større og mangfoldig. Været er skyfritt, og jeg gleder meg til å treffe familiemedlemmer jeg kun ser èn eller to ganger i året!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar