lørdag 3. april 2010

Kjenner du GJELD-VETTREGLENE?

I disse tider med både finanskriser og påske, kom jeg over følgende reklame i en norsk avis for noen dager siden. Det er mulig man bør kjenne de norske FJELLVETTREGLENE for å forstå poenget...

1. Ta ikke opp lån du ikke kan betjene.
2. Ikke hold gjeldsproblemet for deg selv.
3. Vis respekt for terminbeløpet og nedbetalingsplanen.
4. Vær rustet mot renteøkning selv på smålån. Ha alltid en reserveplan.
5. Lytt til erfarne bankfolk.
6. Bruk de sikkerhetene du har.
7. Gå ikke alene i banken, ta gjerne med kausjonist.
8. Refinansièr i tide - det er ingen skam å snu.
9. Ikke grav deg ned i gjelden.

Reklame fra Bank2 i Norge.
http://www.gjeldvett.no/

Meningen er at jeg vil skrive mye mere om økonomi på denne bloggen, jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal angripe emnet, og hvor ærlig jeg skal være :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar