fredag 30. april 2010

Enda en nattlig sykkeltur til Horten

Så var det igjen tid for en arbeidsperiode, og da Simon hadde bursdag på torsdag, tok jeg seneste fergen fra Hirtshals - Larvik for å få mest mulig tid sammen med familien.
Jeg tok toget fra Fr.havn - Hirtshals, og hadde med foldesykkelen.

Etter fergeankomst i Larvik, syklet jeg gamle Raveien, og var i Horten etter vel 4 timer. Fordi sykkelen er så lavt giret, går det ikke hurtig, så jeg tok likesågodt turen nettopp som en "tur". Gikk opp bakkene, og var ikke engang svett på ryggen når jeg kom frem :-)

Sykkelen er tilsvarende den på bildet, bare i andre farger. Den kan brettes sammen, og bli "håndbagasje", så man ikke behøver å betale for selve sykkelen på buss, tog eller ferge. Smart!

Men poenget med innlegget er egentlig dette:
Det var en veldig flott tur!
Det var mørkt når jeg startet kl 02, og langs veiene som var opplyst på hele strekningen med unntak av en del på Elveveien ved Larvik, så og hørte jeg forskjellige dyr som grevling og katter, samt diverse krypdyr som prøvde å passere veien i de stille nattetimene. Ikke alltid med hell ;-)

Når jeg kom opp på Raveien etter Barkåker, ble jeg møtt av en fantastisk soloppgang, og varmen begynte så smått å kjennes i ansiktet. Vindstille og uten nattekjølingen ble dette en kjempeflott tur. Nå, etter ankomst, dusj og 3 timers søvn, kjennes det ikke fullt så godt ;-)

God weekend alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar