torsdag 18. mars 2010

På sykkel fra Larvik - Horten midt på natten

Hvis jeg reiser sent på kvelden fra Hirtshals til Larvik, får jeg en hel dag mer hjemme, før jeg skal på jobb. Og da jeg nå jobber mange dager i strekk, er det verdt prisen å komme til Norge kl 02 på natten...

Denne gangen hadde jeg sykkel med, en alminnelig herresykkel med 28" hjul, som jeg skulle sykle på fra Larvik - Horten, etter fergeankomst kl 02. I Danmark er det ikke veibelysning utenfor byene, derfor tok jeg tog fra Frederikshavn via Hjørring til Hirtshals. Dette tar en times tid, og det koster kun kr 12,- for å ha med sykkel.

På Superspeed fikk jeg sovet 2-3 timer, men våknet på slutten (naturlig nok ;-) da en utrolig høytlydende snorker hadde lagt seg ved siden av oss andre som prøve å få litt søvn. Tror faktisk aldri jeg har hørt en så infernalsk snorken...

Da jeg ankom Larvik, var jeg førstemann gjennom Tollen, og ble ikke stoppet.
Deretter var det opp Elveveien og ut på gamle E18. Den er opplyst og jeg møtte ingen biler på den èn times turen til Haukerød. Der ble det 10 minutters pause med vann, banan og tøying av ben.

Neste time brukte jeg til Sem på Raveien, og ny 10 minutters pause.
Videre oppover Åshaugveien, og over Barkåker, og deretter opp på Hortensveien.
Ny pause etter ca 45 min. sykling på Shell på Ra. Da ble det foruten vannflasken, knekkebrød med brunost, og litt M-sjokolade fra ferga. Det er godt...
Ankom fergekaia i Horten hvor jeg satt fra meg bagasjen, kl 0435. Ganske mør i både baken og bena da :-)

Etter en lang og varm dusj der jeg overnatter, ble det ca 3 timers søvn før jeg skulle på jobben.
Det var ganske deilig å sove litt...

Sist gang jeg gjorde dette brukte jeg ca 5 timer, og 3,5 timer inkl. pauser denne gangen syns jeg var bra.
Og kan saktens gjentas sålenge temperaturen er som nå (eller gjerne høyere ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar