søndag 28. mars 2010

Stemningsrapport fra Lalandia i Billund

Det er kjempeflott i Lalandia i Billund!
Vi ankom i går ved 15-tiden, Pia og gutta kom med tog og buss fra Frederikshavn, mens jeg kjørte rett fra jobb sammen med mamma og Hang.

Vi bor et såkalt Designerhus, hvor det er tre soverom, ett bad, og kjøkken og stue er sammen. Det er hvite høyglans kjøkken-elementer, øy midt i rommet og spiseplass på den ene siden og sofaer og stuebord i den andre. TV med ca 20 kanaler på veggen, og boblebad på badeværelset. Stor overbygget terrassse med hagemøbler.
Joda, riktig lekkert...

I tillegg en annen utrolig praktisk ting: Når man ankommer får man utdelt noen strips til å feste rundt armen. Disse brukes til å komme inn i vannland, låse garderober, inn og ut av lekelandet og til å låse seg inn i feriehuset. Genialt, da man ikke trenger å huske på nøkler, mynter til skap, osv.

Vannlandet som vi prøvde i går var meget imponerende!
Begge gutta ville gjerne prøve dette som det første, så vi gikk i gang. De er vanligvis litt forsiktige med slike voldsomme ting, men var overraskende tøffe syns jeg!
Her er masse gøy for barn og voksne i de fleste aldre. Vannrutsjebaner i alle størrelser og spenningsnivåer, karuseller, vannleker, "strand" med skikkelige bølger, sandkasse midt i det hele og diverse serveringssteder med utvalg i standard badeland-mat som burger og chips, men her var også sushi, nachos og kinesisk mat, pent og delikat bygget opp rundt temaer fra de respektive land, og da særlig østen.

Nå har jeg vasket opp kveldens oppvask, Pia har hentet rundstykker og barna har sett barneTV. Vi er klar for en ny familiedag med mye moro på dette flotte stedet, rett ved Legoland som forøvrig har sesongåpning denne helgen.

Under har jeg satt inn en info-video om Lalandia i Billund (38 sekunder inn i filmen er Tornadoen som Silas og jeg kjørte tre ganger i går - lenge siden jeg har hatt sååå sug i magen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar