lørdag 1. mai 2010

Toppen av idioti!


Color Line har nylig skiftet vaktselskap til å utføre jobben som sikkerhetsvakt på Superspeed-fergene mellom Larvik og Hirthals. Nå er det G4S (Group 4 Securior) som har fått jobben, og oppstarten gikk skikkelig elendig syns jeg.

Når jeg reiser med kveldsferga fra Hirtshals kl 2215, prøver jeg alltid å sove litt på en av sofaene på 1st Street eller 2nd Street som ligger bak resepsjonen og kafeteriaen ombord. Her lykkes det som regel, da området er rimelig stille på denne tiden av døgnet.

Da jeg denne gangen skulle sykle til Horten etter ankomst Larvik kl 02, var det virkelig viktig for meg å få minst halvannen til to timers lur. Men 20 min. etter at endelig hadde sovnet, blir jeg vekket av en kvinnelig vakt, som forteller at DET ER FORBUDT Å SOVE ANDRE STEDER OMBORD, enn i flystolsalongen. Hvor det koster kr 75,- for et sete. Som ikke kan legges ned. Vakten gikk rundt og VEKKET ALLE SOM SOV i hele sofa-området, kl 2345 om natten!

Dette overgår alle situasjoner jeg har opplevd på Color Line noensinne!

Jeg gikk deretter til resepsjonen, og spurte når regelen om at det kun var tillatt å sove i "Voyagerclass", ble innført. Han var uforstående til spørsmålet. Deretter tok jeg kontakt med en av de mer voksne vaktene, som fortalte at G4S nettopp hadde overtatt vaktoppgavene, og at den unge vekke-damen hadde sin første dag (eller natt) på arbeidet. Det var selvfølgelig LITT formildende omstendigheter, men det hjalp jo likevel ikke på at nå var jeg våken, og fikk ikke sovet noe særlig mere på turen. Det gjorde også at fredagen på jobb med kun 3,5 timers søvn, ble meeeget lang... ;-)

Det ER lov å bruke huet selv om man har sin første arbeidsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar