fredag 15. oktober 2010

Maledag på jobben

I tillegg til mine "vanlige" oppgaver som bryggemann, har jeg også noe vedlikeholdsarbeid i min skiftplan. Derfor kom jeg til Horten èn dag tidligere enn vanlig, for å kunne benytte godværet til å få ferdig oppussingen av aggregathuset til det gamle fergeleiet i Horten.

Denne har ikke vært malt på ca 10 år, og trenger virkelig til oppfrisking!
Den siste tiden er huset pusset/skrapet, og møner og dør er malt hvite. Veggene blir i disse dager røde, og hjørner/lister skal også være hvite til slutt. Dermed passer fargene til de fleste andre bygningsfarger her nede på kaia. Som det fremgår av bildet, er blåfargen temmelig slitt...

Jeg bruker fire paller som stillasje, flytter dem med en jekketralle, og har en liten trappestige i tillegg til de høyeste stedene.

Været denne torsdagen var perfekt til å male ute, og kanskje en av de siste flotte høstdagene til slike utendørs aktiviteter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar