onsdag 15. desember 2010

Fruen ble overrasket med nye vielsesringer

1.1.98 ble Pia Charlotte og jeg forlovet. Dagene før hadde vi kikket på ringer, og ble hurtig enige om trefarget gull. Ringene var tvunnet i hverandre, og på hennes ring var det tre små diamanter på utsiden.

For en stund tilbake mistet hun den ene diamanten, og det ble dermed et sort lite hull i ringen. Som er temmelig synlig.

Siden vi nå hadde kobberbryllup for noen dager siden (som indikerer 12 og et halvt års sammenhengende ekteskap) passet det jo glimrende og samtidig lage nye ringer. Dog med et annet design og i en annen prisgruppe, da våre prioriteringer etterhvert har endret seg. I tillegg ønsket vi skriften PÅ UTSIDEN av ringen, så ALLE kan se hvem vi tilhører; hverandre.

Så i hemmelighet har jeg laget design til to nye ringer i sølv, og forespurt i utallige gullsmedforretninger om dette kunne lages. Uten hell. Både i Horten, Frederikshavn og hos de største på nettet. Èn dag fant jeg en mindre gullsmed på nettet, som hadde ringer i nærheten av hva jeg tenkte meg. Jeg sendte han en mail, og etter flere mailer frem og tilbake ble vi enige om resultatet. Som er avbildet over.

Min ring har Pias navn på utsiden, og Pias ring har mitt navn inngravert. Under våre navn står vårt slogan vi valgte før vi giftet oss, og som er fundamentet i vår tilværelse "In God we trust". For å bryte den vannrette teksten, står bryllupsdagen 6.6.98, loddrett på ringens bakside.

Og hvis dere skulle lure; overraskelsen falt i meget god smak :-)

Og, en siste ting: Det er utrolig vrient å ta gode bilder av små ting. Særlig når man ikke har et egnet kamera...

5 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig, Jørn :-). Det er godt å vise sin kjærlighet til hverandre. Jeg synes du reflekterer godt over de ting som er viktig her i verden :-).
    Hanne Gro

    SvarSlett
  2. Takk for det Hanne Gro :-)

    Jeg tror mange mennesker tenker på de samme tingene, og som tror at det kun er dem selv som har utfordringer i livet.
    Men det har jeg innsett for lenge siden, at sånn er det heldigvis ikke.
    Og ting blir enklere når man kan snakke/skrive om dem :-)

    SvarSlett
  3. Wow.. de er virklig specielle! Godt gået! :0)
    Og endnu engang stort tillykke :0)
    Knus Louise

    SvarSlett
  4. Så flott. Virkelig originalt og gjennomtenkt. Vi skiftet ringer i fjor før jul, og nå skulle jeg ønsket at vi også skrev navnene utenpå:)

    tonedalhaug@blogspot.com

    SvarSlett
  5. Meget flotte og kreative. Tillykke med ringene. Jeg kan stadig huske dagen i 1998 (lidt af den i hvert fald...). Som tiden går. Hav en god jul og et godt nytår.

    SvarSlett