søndag 5. desember 2010

Ny hybelvogn på jobben - jiihaaa!

I kveld kom jeg til Horten med min nye, brukte, campingvogn som brukes som hybel når jeg er på jobb. For noen uker siden kjøpte jeg denne vogna på høstsalg i Danmark. Faktisk var det nesten 10.000 campingvogner til salgs i slutten av oktober, så man kan rolig si at det var kjøpers marked :-)

Vogna er en Knaus 511 fra 1997.
Den har fast dobbelseng med springmadrass foran.
Stor rundsittegruppe bak.
Bad med fast toalett og dusj.
Vannbåren sentralvarme på både gass og strøm + gulvvarme.
3 kokebluss med avtrekksvifte.
Stor takluke med masse dagslys inn i vogna (øverste bilde).
Stor lagerplass under dobbelsenga, med luka fra utsiden.
Pluss mange artige detaljer.
Denne vogna er ca 120 cm. lenger enn den gamle, og ca 15 cm. bredere. Da behøver jeg ikke å ligge på skrå for å passe bredden i vogna. Dette kombinert med en "ekte" madrass fremfor sofaputer er den største fordelen, fordi jeg sover her nesten halve året. Dessuten sentralvarmen som fungerer omtrent som radioatorene i et hus; jevn og behagelig varme fordelt rundt i hele vogna. Gulvvarme er heller ikke være noe minus ;-)

For øvrig har det ikke vært noe problem til nå med å holde den gamle vogna varm, såfremt man husker å la vifteovnen stå på (som jeg har glemt noen varme ettermiddager, og det har vært 5 grader når jeg skulle i seng på kvelden, hehe).

1 kommentar: