tirsdag 21. desember 2010

Reisedag med tog og fly

I formiddag skal jeg reise hjem til Frederikshavn, og allerede kl 5 ringte klokka så jeg skulle rekke Bastøferga tre kvarter senere. Nå er jeg nettopp ankommet Oslo S, og skal vente 20 min. på toget til Gardermoen. Derfra skal jeg fly til Aalborg, noe jeg sjeldent gjør mer enn 1-2 ganger i året. 
Jeg har kun meg selv å passe på, og har min lille ryggsekk som skal være flysikret på ryggen. Med det mener jeg vekt under 10 kg, vannflaske på max 2,5 dl. og ingen løse papirer eller gjenstander som kan skape rot og forlegenhet i sikkerhetskontrollen :-)

Det er morsomt å bare sitte her og kikke på menneskene som farter forbi. 
- Alle GÅR hurtig.
- Alle ser alvorlige ut i ansiktet.
- Nesten ingen snakker sammen.
Blir litt som en Charlie Chaplin-film, bortsett fra at her har alle masse klær på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar