fredag 31. desember 2010

Hyggelig kveld på Peppes i Horten

Pia (fruen) og Simon (8) besøker meg på jobben ett par dager, og overnatter også i campingvognen. Dette er stor suksess, særlig hos lillebror. Torsdag fikk jeg fri litt tidligere enn vanlig, så vi gikk til Peppes Pizza for å hygge oss med god mat.

Og for èn gangs skyld bestilte vi ikke pizza, men prøvde noe annet av hva de hadde på den rikholdige menyen. For det ER virkelig mye å velge mellom for store og små. Simon fikk lasagne med rundstykke og eplemost (barnepakke til kr 70,- som skulle inkludere en overraskelse som muligens var ballongen...?). Pia bestilte chillimarinert pasta med kylling, og jeg fikk enkelt hvitløksbrød med tomatterninger. Det er fordi Simon sjelden spiser mye, så jeg delte hans lasagne, og fikk også smake på Pias mat. Som igjen smakte på lasagnen. Slik gjør vi ofte, bestiller litt enkle men heller flere retter, så vi kan smake på flere ting.

Til dessert valgte jeg eplepai med karamellsaus, dessuten med is OG krem (vanligvis må man velge), og Pia satset på Oreo Dram, en tykk 6-lags sjokoladekake med is og sjokoladesaus. Vi kom riktignok bare til 4 lag, men hvis man teller med med kjeksen på toppen + sjokoladen inni kjeksen, havner man allikevel på 6... Uansett så var det rikelig :-) Simon smakte litt begge våre desserter, og ble hurtig fornøyd. Og mett.
Regningen på kr 440,- var også inkludert 0,8 l. Pepsi Max på tilbud.

Maten smakte meget godt, og serveringsdamen Kristine Othelie fullbyrdet på alle måter opplevelsen med sitt smil, rutinerte bevegelser, hyggelige kommentarer og servicemindede innstilling.
We`re back soon...

1 kommentar: