onsdag 1. desember 2010

Kjempeservice hos tannlegen - og null hull!

Denne uken har jeg vært hos tannlege Lisbeth Morsbøl i Danmarksgade. Det var mitt årlige besøk, og jeg hadde spørsmål til en tann som jeg tror hadde en ødelagt fylling.

Nå har denne tannlegen flere ganger arbeidet i Norge, på nordvestlandet, og jeg ikke om det er denne faktoren som øker servicenivået... Uansett, hun tar bilder som automatisk blir scannet inn på PCen, så jeg selv kan se hvordan tennene ser ut. Det veldig-hvite er sølvfyllinger, og det offwhite-hvite er plastfyllinger.

Hun fant hurtig ut at en gammel fylling fra 1998 hadde brukket i kanten. Videre så hun at alt det andre stort sett var helt i orden. Det var null huller, og heller ingen tannsten som skulle pusses vekk i år. Imidlertid skulle jeg bli bedre til å bruke tanntråd, og jeg fikk en lynkurs i hvordan man bruker denne tråden, uten å fylle munnen med mine store hender...

Jeg har ikke tidligere opplevd en slik service hos tannlegen jeg hadde i Norge. På denne måten forstår kunden mye bedre hva som bør gjøres, eller selv ser hva som er gått i stykker, i stedet for at tannlegen bare sier hva som skal fikses på. Og du betaler for noe du egentlig ikke skjønner hva er. Sånt liker jeg!

Over selve tannlegestolen har hun også en skjerm, og et kamera som ligner på et borr, kan ta bilder inne i munnen, så klienten også kan se "live" hvordan det står til inne i munnhulen. Ganske så genialt.

For 40 min. forklaring og planlegging av utbedring, kostet undersøkelsen DKK 340,-.
Til sammenligning koster en undersøkelse inkl. hygienetillegg NOK 510,- hos Tannlege Skeie i Sandefjord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar