fredag 26. november 2010

Ekstreme syklister gjennom Horten

Fredag morgen oppdaget jeg to syklister som hadde overnattet i venterommet på den gamle fergeterminalen i Horten. Fordi deres syklister var fullastet med bagasje, ble jeg nysgjerrig, og forsto at disse to hadde syklet langt. Og det var riktig nok: Fra Romania. For seks måneder siden!

Mennesker som gjør slike ting, fascinerer meg veldig.
Og jeg vil gjerne vite HVA som driver dem til å gjøre slike, temmelig ekstreme ting, på denne årstiden.

Gutta er utdannet elektroingeniører, og fant ut at skulle de dra på sin livs reise, MÅTTE det være nå, før jobb og familietiden starter. De svarte strekene på kartet, viser den planlagte ruten.
Gutta, som var i starten av 20-åra, hadde nå kommet fra Nordkapp, og skulle videre i dag mot Oslo, og deretter Sverige og Danmark. Hadde valget vært mitt, ville jeg nok heller valgt Nordkapp på sommeren, og sydeuropa på vinterstid...
Ikke minst med utgangspunktet i ett reisebudsjett på 100 dollar pr. måned.

Gutta skriver også en reiseblogg, med adressen http://ontheroad.blog.hu/ finnes også med engelsk tekst.
Her er også en gjestebok hvor mennesker de har møtt på veien, har gitt dem en hilsen.

Bildet under er tatt fredag morgen, med dårlige lysforhold i det delvist demonterte terminaltaket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar