onsdag 17. november 2010

Morgentur med buss og tog til Torp

I dag har jeg reist kollektivt i Vestfold, og vært Horten-Torp tur/retur. Før kl 10 :-) Jeg skulle lage papirer hos Tollvesenet, og når man ikke har bil, blir det buss og tog. Imidlertid var overraskelsen stor, hvor kjapt, smidig og prisgunstig reisen med TOG til Sandefjord Lufthavn Torp faktisk var!

Avgang med buss fra Horten kl 0630, ankomst Tønsberg kl 0703.
Tog fra Tønsberg-Råstad kl 0716, ankomst kl 0731.
Shuttlebuss fra stasjonen kl 0732, ankomst terminalen på Torp kl 0738.

Selve togturen fra Tønsberg-Torp kostet kun kr 39,- og det ble jeg positivt overrasket over. Jeg hadde regnet med å måtte ha Time-expressen eller Flybussen, som hadde tatt mye lengere tid. Shuttlebussene korresponderer alltid med både syd- og nordgående tog på Vestfoldbanen, og sjåførene var særdeles hyggelige.

Alltid artig å oppdage at ting er bedre enn man tror :-)

Og for god ordens skyld: Bildet over er fra bløtekaken til Norwegian de disse nettopp har startet flyvninger fra Torp til Alicante. Jeg fikk ingen kake...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar