lørdag 20. november 2010

Sviktet. Tillitsbrudd. Gjenopprettelse mulig?

Jeg bruker min iPhone 3GS til det meste, også som vekkeklokke. Fredag morgen var den innstilt på 0425. Jeg var også innstilt på å våkne da, fordi den alltid har vært trofast og aldri sviket meg.
Inntil da.

Kl. 0455 er jeg nesten våken av meg selv, og sekunder etter hører jeg Bastø III starte hovedmaskinen. Jeg spretter opp og kikker på armbåndsuret som ligger på kjøkkenbenken. Nei - skulle vært der for 10 minutter siden! Hiver på meg buksa og genseren, og løper inn på bryggekontoret, skrur på walkie-talkien, og hører det blir spurt etter meg. Tar på meg jakka på vei ut for å hjelpe med fortøyningene, og det er iskaldt fordi jeg verken fikk på stillongs eller nok klær under jakka...

Ingen katastrofe skjedd, men det kunne vært mye verre!
F.eks. at jeg ikke hadde rukket ferga TIL jobben, eller HJEM fra jobben.
Fordelen i går var at jeg ikke har så lang vei til jobben ;-)

Imidlertid kjenner jeg at det HAR oppstått et vesentlig tillitsbrudd mellom meg og iPhonen.
Kan jeg stole på den igjen?
Var problemet at den hadde for lite strøm?
Jeg er overbevist om at den HAR vekket meg tidligere selv om strømmen har vært lav, og den ringer jo uansett selv om telefonen er skrudd av.
Godt jeg har noen dager til å komme meg på, før jeg er 100% avhengig igjen...

Bilde fra softsailer.com

1 kommentar:

  1. Huff og huff.. Guffent da :p
    Kanskje ha en backupklokke som ringer et par min etterpå?

    SvarSlett