torsdag 18. november 2010

Kjempe prisforskjell på varmekolbe

Min lille hybelvogn i Horten skal få lagt inn el-kolbe i varmesystemet, som gjør at jeg kan bruke det eksisterende opplegget som hører til i campingvogna. I dag kan man kun bruke gass på dette systemet, og siden jeg betaler for strøm til rederiet, vil jeg selvfølgelig benytte meg av muligheten for elektrisk oppvarming.

Men, da jeg undersøkte prisen i Frederikshavn og på Ås utenfor Tønsberg, var prisforskjellen enorm!
Varme-element + montering i Fr.havn: Kr 2.900,-
Varme-element + montering på Ås: Kr 7.000-7.500,-
Det betyr over dobbelt så dyrt i Norge!

Det betyr også at det faktisk lønner seg for meg å ta med campingvognen hjem til Fr.havn for å få utført jobben... Ganske utrolig.

Bildet viser standard ovn, og el-elementet er rødt og monteres på det eksisterende anlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar