tirsdag 9. november 2010

Superspeed innstilt igjen!

Da jeg skulle hjem fra jobben i dag tirsdag kl 08, var Superspeed fra Larvik - Hirtshals innstilt. Igjen. Ikke ofte det skjer to ganger på èn uke... I hvertfall ble det dødtur fra Sandefjord til Color Lines terminal i Larvik tidlig i morges. Deretter buss tilbake til Sandefjord. Der så jeg en film på biblioteket, spiste lunsj med mamma og Hang på Fru Wolds Cafè (som mormor spanderte selv om hun ikke deltok selv pga forkjølelsen :-)

Deretter kjørte jeg med mamma og Hang hjem til dem, sov halvannen times middagslur, og spiste pizza før jeg igjen satte kursen mot Larvik med buss fra Industriveien. Det skulle vise seg å holde bare akkurat, fordi det hadde begynt å snø, trafikken gikk langsomt, bussen var meget forsinket, og hadde jeg ikke fått tatt en taxi fra Larvik stasjon til terminalen (for øvrig sammen med noen andre passasjerer som også fikk dårlig tid), hadde det faktisk ikke blitt hjemreise i dag i det hele tatt...

Fergeavgangen kl 1730 ble også utsatt 3 kvarter, fordi det var to store trafikkulykker i området, og bilene sto bom stille i lang tid på Elveveien ved Larvik. I skrivende stund har vi nettopp ankommet Hirtshals, etter nesten 5 timers fergetur. Skipperen meldte om opp til 5 meters bølger, men dem merket vi veldig lite til. Jeg fikk både spist litt og sett 5 episoder av MadMen. Eller ble det 7?

Om 20 minutter går dagens siste tog fra Hirtshals - Hjørring, og der bytter jeg til toget mot Fr.havn. Da skal jeg være hjemme i leiligheten ca kl 01 tenker jeg.

Etter mange arbeidstimer i går, har det vært deilig å bare kunne slappe av, spise, sove og hygge meg denne dagen. Også gleder jeg meg til å se Pia Charlotte og gutta igjen :-)))

1 kommentar: