torsdag 4. november 2010

Ting blir ikke alltid som man regner med

Det siste døgnet har det skjedd noen ting jeg ikke hadde regnet med eller planlagt. I slike situasjoner kan man velge ett av to alternativ: Gå på med krum hals og ta hendelsene som en opplevelse, eller bli sur, grinete og misfornøyd med alt og alle.

Det som skjedde i går, var at fergen fra Hirtshals - Larvik ble innstilt, så jeg ville ikke rekke å komme tidsnok til jobben i formiddag. Color Line sørget imidlertid for hotellovernating, morgenmat, endret billett og tilgodelapp på kr 75,- som kunne brukes til hva man måtte ønske på vei hjem i dag. Selv om de ikke ringte meg for å gi beskjed på forhånd, når de besluttet å kansellere avgangen.

Og jeg kan gjøre svært lite med innstilte ferger sent på kvelden. Det vet jeg godt. Derfor kunne jeg likesågodt gjøre det beste ut av situasjonen, sammen med mine to arbeidskollegaer som også var i Danmark i går, og skulle ta samme båt hjem til Norge. Vi kjørte sammen ut til hotel Fyrklit (som er et Danland-hotell) med panoramautsikt utover Skagerrak. Vi så litt fjernsyn sammen, og la oss på de to dobbeltrommene vi fikk utdelt. Da vi våknet i dag var himmelen skyfri, og jeg benyttet tiden før morgenmaten til en deilig spasertur i klittene, bort til Hirtshals Fyr. Vinden var vesentlig mindre i dag, og det var riktig så friskt og deilig å vandre alene tidlig på morgenen, mens solen sto opp i øst.
Morgenmaten ble inntatt i restauranten i 2.etasje på hotellet, og var forsåvidt enkel, men god. Vi brukte god tid ved bordet, og etterpå var det også tid til å besøke badelandet på samme adresse. Her er det svømmebasseng, vannsklie og boblebad, foruten tiltalende baderom og lunken badstue.

Jeg behøver ikke å skrive flere detaljer, poenget er at DU bestemmer hvordan dagen blir!
Ingen andre enn deg selv - og meg selv - setter kursen og avgjør stemningen, SELV om utgangspunktet kan være uventet, negativt eller vanskelig.

Bildene ser veldig idylliske ut, er tatt om sommeren, og finnes på Danlands nettside, www.danland.dk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar