lørdag 1. januar 2011

Godt nytt år - og hva så?

Året 2010 er forbi, og dagens nettaviser har plenty artikler og bildeserier av hva som skjedde i fjor. Og det var tross alt litt av hvert... F.eks. en demonstrant som tisser på politiet (bildet).

På det personlige planet har det også skjedd en del, selv om 2010 langtfra skriver seg inn i historien som DET spesielle året. 
  • Jeg har arbeidet 100% for første gang på flere år, fordi Pia studerer og jeg skaffer hovedparten av penga. Vanligvis jobber jeg 70-80%. Det betyr at jeg har vært vekk hjemmefra ca 45% av året. 
  • I tillegg til mine arbeidsoppgaver på jobben som hovedsaklig er trafikkhåndtering, utfører jeg også en del vedlikehold og fortløpende mindre reperasjoner i avdelingen. Det liker jeg veldig godt. 
  • På sensommeren flyttet jeg fra værelset jeg har leid de siste årene i Horten, til en campingvogn jeg får ha stående på jobben. På den måten sparer jeg boligutgifter og har veldig kort vei til arbeidet.
  • Vi har siden midten av mars vært uten bil, og det har vært et spennende prosjekt for å teste om en barnefamilie med middels mengde fritidsaktiviter KUNNE klare seg uten. 
  • Jeg har to ganger i løpet av året hatt noen "dra-ut-kontakten-dager" hvor jeg har vært alene, f.eks. på et vandrehjem og brukt tid på å tenke, evaluere, slappe av og finne kursen videre.
  • Nettportalen www.teien.net ble lansert i september, og den samler alle mine/våre blogger og nettsider på samme sted. Siden februar 2010 har det vært ca 17.000 besøkende på blogger og nettsider. 
  • Vår hjelpeorg. HELPERS vokser stille og rolig, p.t. gir vi utdannelse til 29 barn, har gitt 3 mikrolån og støtter 2 barn på barnehjem. 
  • Vi har blitt kjent med flere som har en eller annen form for huskirke, og erfarer at man ikke behøver å møtes i en stor kirkebygning for å holde gudstjeneste. Det har også blitt utgitt flere bøker om å finne tilbake til hva det kristne budskapet EGENTLIG dreier seg om som har vært bekreftende å lese. 
Det er mange måter å nå mål på...

Jeg vil ønske deg et GODT NYTT ÅR.
Med det mener jeg at du skal:
  • kjenne deg elsket og forstå din verdi for den du er
  • få svar på spørsmål og få løst vanskelige utfordringer
  • ha overskudd til å være deg, og være noe for noen
  • ha en god økonomi så du kan sove trygt om natten
  • ha god helse som hjelper deg mot målene du søker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar