søndag 30. mai 2010

En super-hyggelig søndag

Denne søndagen har vært veldig hyggelig, og det har jeg tenkt å skrive om. Fordi alle søndager IKKE er hyggelige, eller fredelige eller slik jeg hadde TENKT de skulle bli...

Dagen startet ved 7-tiden for de første av oss, siden Pia og jeg faktisk så hele Grand Prix lørdag kveld. Forresten syns jeg ikke den tyske sangen var noe spesielt i det hele tatt, da var både Danmark, Island og Azerbadjan bedre...

Pia varmet rundstykker vi hadde i fryseren, og vi spiste sammen i fred og ro. Deretter var Silas og jeg i dusjen på tur, også var til møte hos Baptistene i Frederikshavn. Vi kjenner han som skulle tale, fra huskirkemøter i Aalbæk og Skagen, og han hadde spurt Pia om hun ville synge noen sanger. Og det ville hun. Og det var veldig fint syns både jeg og de andre som kom og takket henne etterpå. Deretter var det litt kaffe/te og tørre småkaker, og jeg fikk snakket med både nye og gamle kjente - veldig hyggelig var det!

Deretter syklet vi hjem, og spiste lunsj. Så var det tid for å lappe Simons sykkeldekk, og på andre forsøket gikk det. Da hadde det gått med ganske mye tid :-)

Middagen besto av oppvarmet kyllingsuppe med brød til meg, og pizza til de andre. Også fra fryseren, da Pia pleier å lage en diger porsjon så vi har til flere ganger.

Etterpå så vi på noen gamle vidoer fra gutta var små, og det liker de veldig godt!
Det var så koselig å både se og høre hva de sa i år 2004, Simon brukte bleie, og vi hadde nettopp flyttet inn i huset i Aalbæk. Vi lo godt flere ganger, og gutta kommenterte hver minste ting...
Så var det å pakke veska mi, og sykle til toget. Det tok jeg til Hirtshals via Brønderslev fordi jeg skulle levere et viktig brev til barnelegen personlig (da det forsvant i posten sist gang).

Nå er sykkelen parkert på terminalen, jeg er parkert i sofaen på "Second street" ombord på Superspeed 2, og planlegger snart å legge meg horisontalt. Hvis det ikke er forbudt i natt også da...
Etter ankomst kl 02 setter jeg meg på sykkelen som står på terminalen i Larvik, og deretter kurs mot Horten som jeg håper å ankomme kl 05. Da blir det 4-5 timer til på øyet, før jeg skal jobbe noen dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar