tirsdag 18. mai 2010

Til Horten - via København!

København er en flott by, som har utrolig mye spennende å by på.
Minst èn gang i året prøver jeg å få til en tur dit, og i morgen er dagen!

Jeg skal jobbe fra torsdag, og kan likesågodt fly via København da flyprisene er veldig billige: Aalborg-København kr 149,- onsdag morgen - hele dagen i Kbh - fly Kbh-Oslo kr 299,- på ettermiddagen, og deretter toget til Moss. Det er kun LITT dyrere enn å sykle til Hirtshals, og kjøpe person- + sykkelbillett med Color Line til Larvik, og sykle til Horten. I tillegg gir det litt variasjon :-)

Noen av ønskene er å besøke Bymusèet der det for tiden er en sykkel-utstilling, som tar for seg Køben-havnernes sykkelhistorie fra sykkelen dukket opp, til i dag. Det jeg har sett av bilder foreløpig, ser riktig spennende ut!

Tycho Brahes planetarium med 3D-film fra f.eks. verdensrommet kunne jeg også godt tenke meg å få med.

En tur til Dansk Cycklist Forbunds butikk for å se på bl.a. sykkelhjelm med surround-lyd vil jeg også prøve.

Dansk Arkitektur Center på Strandvejen blir jeg alltid overrasket og imponert over nye idèer, tanker og løsninger for bygninger og bydeler. I Sydhavnen legges det nå til rette for mer permanent husbåtbebyggelse, ville gjerne vært der også ...
Spaserturen gjennom Strøget er selvfølgelig en opplevelse, med masse dufter, mennesker, utstillinger, osv. fra alle verdenshjørner...

På vei til flyplassen igjen kunne jeg godt tenke meg en tur innom Fields på Ørestad, der det bugner av butikker med siste mote innen klær, sko, og selvfølgelig de siste mobilene ;-)
Det koster jo ikke noe å kikke, gode idèer er ofte gratis...

Skal prøve å sende noen bilder fra turen rett til bloggen (hvis det lykkes denne gang).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar