tirsdag 11. januar 2011

Jeg tester mobilt bredbånd fra ICE

I flere måneder har jeg gått og vurdert om jeg skal investere i mobilt bredbånd fra ICE. Fordelene er at jeg kan bruke det i hele Skandinavia uten ekstra kostnad, dvs. også i Sverige og Danmark. Ifølge dekningskartet ser det også ut som om jeg har dekning NESTEN hele veien mellom Larvik og Hirtshals. Samt på toget mellom Oslo og Gøteborg. Blant annet.

Hovedbruken blir i campingvognen som jeg bor i når jeg er på jobb. Her får jeg vanligvis inn et trådløs nettverk, men da MÅ jeg ha pc-en stående på bordet. Nå sitter jeg og skriver med maskinen på fanget, hører gratis musikk fra mustikktjenesten Spotify gjennom et glimrende trådløst høytalersett jeg fikk anbefalt av min kollega Kurt, og har ingen avbrytelser i nettforbindelsen fra ICE. Det lover meget godt :-)

USB-stikket var riktignok ganske stort, man kan vippes og også henges opp på baksiden av skjermen. Og det er ikke min kort-neglede finger ;-)

De første tre månedene betaler jeg intet for forbindelsen, og deretter kr 299,- for fritt bruk.
Man kan velge mellom trådløs router (så man kan ha flere maskiner på samme forbindelse) eller USB-stikk hvor jeg valgte sistnevnte. Prisene er kr 299 eller kr 1. Sjelden jeg bare betaler èn krone over disken hos Elkjøp...
Hvis ICE ikke lever opp til forventningene har jeg også 14 dagers returrett på utstyret.

Hvis du bestiller dette på nettet via vår forside (www.teien.net) gir du samtidig kr 240,- til HELPERS :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar